اسپیکر یـا بلندگو هایی کـه برای موبایل ها طراحی مـیشوند (Mobile Speakers)، چگونه برای توپ پمپ باد درست کنیم قدرت یک اسپیکر کامل و قوی کـه برای پخش آهنگ و موزیک بـه کار مـی شود را ندارد.اغلب این بلندگو ها صرفا به منظور استفاده های ساده هستند و افت کیفیت ، کاهش ولوم و حتی معیوب شدن آن ، مشکل رایج بسیـاری از کاربران است.در این پست ترفند و آموزش هایی را به منظور ساخت انواع بلندگو های ساده اما کاربردی با استفاده از ابزار و وسایل درون دسترس خانـه،محل کار و .. چگونه برای توپ پمپ باد درست کنیم را معرفی مـی کنیم.

آموزش ساخت انواع اسپیکر های موبایل به منظور افزایش صدا

(How Make Your Own Smartphone Speakers)

قبل از این کـه آموزش ساخت اسپیکر گوشی را شروع کنیم ، ابتدا یک مقایسه کلی درون ارتباط بـه کیفیت و درجه ی صدای معمول گوشی خواهیم داشت.

برای شروع یک نقطه از سطح مـیز را کـه قرار هست موبایل را روی آن قرار دهید مشخص کنید. چگونه برای توپ پمپ باد درست کنیم سپس دستگاه را درون آن نقطه قرار دهید.(تست ما با استفاده از گوشی سامسونگ سری Galaxy Note II انجام شده است.)

وقتی کـه یک موزیک را با استفاده از اسپیکر استاندارد گوش مـی کنیم ، کیفیت صوتی کـه به گوش ما مـیرسد کاملا قابل قبول است، اما بر اساس سلایق شخصی ممکن هست این صدا کمـی به منظور پخش موزیک پایین باشد و حداکثر ولوم این دستگاه رضایت بخش نباشد.

برای این کـه بتوانیم بـه صورت دقیق تر روی صدای پخش شده قضاوت کنیم، از یک صداسنج مخصوص اندروید مثل اپلیکیشن sound level meter استفاده کردیم. این اپلیکیشن را روی دستگاه دیگری مثل تبلت خود نصب کنید.تبلت را درون فاصله ی ۱ متری از موبایل خود و ارتفاع ۳۰ سانتی متری از مـیز قرار دهید. درصد صدای موبایل خود را حدودا که تا ۷۵ درصد افزایش دهید.

مـیزان صدایی کـه در این تست با استفاده از سامسونگ Galaxy Note II سنجیده مـیشود، ۶۸ dB خواهد بود.dB یـا دسیبل به منظور واحدی هست که به منظور سنجش قدرت صدا خروجی از منابع صوتی استفاده مـیشود.

حال کـه صدای واقعی دستگاه خود را با اسپیکر استاندارد آن سنجیده اید، با استفاده از ترفند هایی کـه در پست امروز انزل وب مـی خواهید ، افزایش قدرت صوتی دستگاه خود را حس مـی کنید.با ما همراه باشید.

ساخت اسپیکر گوشی با استفاده از کاسه

ساده ترین اسپیکری کـه مـی توانید از آن بهره بگیرید ، کاسه است! این کـه کاسه چه ابعادی داشته باشد یـا از چه جسی باشد مد نظر نیست.این ترفند با انواع کاسه با هر جنس و سایزی تست شده است.

برای افزایش صدای اسپیکر خود ، بهتر هست که از کاسه ای متوسط  استفاده کنید. دقت کنید کـه اسپیکر موبایل شما حتما مقابل ناحیـه ی انتهایی کاسه قرار بگیرد. درون تست ما کـه با استفاده از سامسونگ Galaxy Note II صورت گرفت ، ۵ دسیبل افزایش قدرت صوتی انجام شد.

افزایش کیفیت صداها را زمانی اتفاق مـی افتد کـه کاسه ی مورد استفاده ی شما بزرگتر باشد. درون این حالت صدا کمـی بم بـه نظر مـی رسد.

توجه داشته باشید کـه با استفاده از گلدان های شیشـه ای ،سطل و یـا حتی لیوان نیز مـی توانید این ترفند را امتحان کنید.

ساخت اسپیکر و زیـاد صدای موبایل با استفاده از رول روزنامـه

با استفاده از چندروزنامـه یک رول روزنامـه ای درست کنید و یـا این کـه از دستمال کاغذی ضخیم استفاده کنید و یک رول بسازید. درون رول ایجاد شده یک شیـار مطابق شکل زیر ایجاد کنید کـه طول آن بـه اندازه ی عرض موبایل شما باشد.

موبایل خود را داخل شیـار قرار دهید و موزیک را پخش کنید.

در این آزمایش با این کـه کیفیت پخش موزیک بهتر مـی شود، اما افزایش قدرت صورتی ناچیز و حدود ۳ دسیبل خواهد بود.ضمنا ایجاد رول و شیـار کمـی وقت گیر بـه نظر مـی رسد.

ساخت اسپیکر گوشی با استفاده از رول دستمال کاغذی!

با استفاده از ابزار های ساده ای مـی توانید یک شبیـه ساز ایجاد کنید کـه از نظر کار و شکل ظاهری مشابه باند مـی باشد.برای شروع ابتدا رول مـیان دستمال کاغذی آشپزخانـه یـا توالت را خارج کنید.در رول مـیانی یک شیـار ایجاد کنید کـه هم اندازه ی عرض موبایل شما باشد.سپس درون دو لیوان یک بار مصرف ، بـه اندازه ی قطر رول ، دایره هایی ایجاد کنید که تا رول مطابق شکل زیر بین دولیوان ثابت شود.

نتیجه کار شما را شگفت زده مـی کند! با این کـه از لیوان های کوچک استفاده کرده اید، اما قدرت صدای جدید باور نی است.ضمنا با این روش کیفیت صدا نیز کمـی بهبود پیدا مـی کند.در این ترفند قدرت صدا بین ۴ که تا ۸ دسیبل افزایش پیدا مـی کند.

افزایش صدای گوشی و ساخت اسپیکر با استفاده قوطی چیپس

از قوطی های چیپس کـه به صورت استوانـه کشیده هستند به منظور ایجاد اسپیکر استفاده کنید. مطابق شکل زیر موبایل خود را درون شیـار قرار دهید.این روش اگر بهترین روش معرفی شده نباشد، یکی از بهترین ترفند هاست کـه صدا و کیفیت را بـه صورت همزمان بـه مـیزان قابل توجهی زیـاد مـی کند.کیفیت صدا خیلی بهتر و قدرت آن بین ۲ که تا ۶ دسیبل زیـاد مـی شود.

ساخت اسپیکر با استفاده مقوا و اوریگامـی (هنر که تا زدن کاغذ)

روش های دیگری کـه برای ساخت اسپیکر دست ساز وجود دارد اوریگامـی است.با استفاده از کاغذ،هنر که تا زدن و روبان های دوریختنی و ایجاد پایـه و بخشی مشابه باند بـه شکل زیر : چگونه برای توپ پمپ باد درست کنیم (دانلود طرح کاغذی این اسپیکر)

ساخت اسپیکر ساده با استفاده از سنجاق و لیوان یکبار مصرف

روش دیگر ساخت اسپیکر و افزایش ولوم (volume) گوشی استفاده از سنجاق سیـاه سر،کاتر و لیوان یک بار مصرف است،طریقه ساخت این اسپیکر کـه برای گوشی هایی کـه بلندگو درون پشت آنـها تعبیـه شده هست بسیـار مناسب مـیباشد درون تصاویر زیر بـه خوبی معلوم هست :

سخن آخر:

برای ساخت اسپیکر روش های گفته شده کاملا کاربردی هستند و بسته بـه نیـاز خود و وسایلی کـه در دسترس دارید مـی توانید هر یک را انتخاب کنید.اگر بیشترین قدرت صورتی را مـی خواهید ، از ترفند هایی استفاده کنید کـه افزایش صوت آن ها بالاتر از ۴ دسیبل باشد که تا تغییر را با گوش خود احساس کنید.




[6 آموزش ساخت اسپیکر گوشی با ساده ترین وسایل ممکن - انزل وب چگونه برای توپ پمپ باد درست کنیم]

نویسنده و منبع: منا ظاهری | تاریخ انتشار: Sun, 15 Jul 2018 10:02:00 +0000